söndag 15 mars 2015

Milstolpar

Lapporten vid Abisko har avnjutits i kvällssol :-D Kungsleden är tillända och de kända stugorna där har passerats :-)  Att få vara ute i allt slags väder och uppleva olika platser är häftigt, de ställen som är extra minnesvärda kanske inte var de jag trodde innan. Tjäktja-passet kommer jag ha extra gott minne till :-D När jag kom dit så lättade den kraftiga vinden och sikten klarnade, kvällssolen kikade fram, landskapet var våldsamt men mjukt inbäddat i snö. Jag stod där och njöt och funderade på om jag skulle sätta upp tältet eller försöka pullsa upp i den tunga snön, men så hörde vi hylningar uppifrån och snart kom det fyra hundspann och forrssade ner genom snön :-D fin upplevelse och fint spår! Nu är sista etappen till treriksröset påbörjad och den ser ut att bli i högtryck (i dubbel bemärkelse ;-)  :-D

1 kommentar:

  1. Heja heja! Snart är ni i MÅL!!! Ni är så häftiga!
    Kramar från oss alla! :)

    SvaraRadera